본문 바로가기

영어로그/Daily Transcription

230815 매일 영어 공부 - 영어 구문 필사

반응형

76. I feel sorry for.. ~가 안됐어요.

A. Both teams played really well. 두 팀이 정말 잘 싸웠는데

B. I feel sorry for the losing team 패한팀이 안됐어

A. So do I 나도 그래

B. At least It was a close game. 적어도 아슬아슬한 경기였어.

 

1. 당신 아버지가 안됐어요. I feel sorry for your father

2. 고아들이 안됐어요. I feel sorry for the orphans.

3. 시험에 떨어져서 안됐어요 I feel sorry for failing the test.

 

77. If I were you, I would... 내가 당신이라면, ~ 할텐데요 (가정법)

A. What's wrong with you? 무슨일이야

B. I don't know if she likes me 그녀가 나를 좋아하는지 모르겠어

A. If I were you, I would talk to her 내가 너라면 그녀에게 말할텐데

B. Do you think I should? 내가 그래야 한다고 생각해?

 

1. 내가 당신이라면 고자질 할텐데요. If I were you, I would tell on him

2. 내가 당신이라면 의사에게 연락할텐데요 If I were you, I would call my doctor.

3. 내가 당신이라면 오늘 전화로 병가를 낼텐데요 If I were you, I would call in sick for work today.

 

78. If you like... 당신이 좋다면,

A. I am so busy getting ready for my birthday party 내 생일 파티 준비하느라 너무 바빠

B. If you like, I can make a chocolate mousse. 너만 좋다면 내가 초콜릿 무스를 만들 수 있어

A. Are you sure you don't mind? 정말 괜찮겠어?

B. Not at all 그럼 

 

1. 당신만 좋다면 오늘밤 저녁을 만들게요. If you like, I will make dinner tonight

2. 당신만 좋다면 여기서 일주일 다 머물러도 좋아요. If you like, you may stay here one more week.

3. 당신만 좋다면, 내 정원을 둘러보게 안내 해 줄게요 If you like, I can show you around my garden

 

79. If you need any.. ~이 필요하면

A. I'am having dinner at my house tommorrow 내일 우리집에서 저녁 식사 할거야?

B What are you making? 뭘 만들거니?

A. I am not sure yet. 아직 잘 모르겠어

B. If you need any recipes, let me know, I have a bunch. 요리법 필요하면 알려줘. 나한테 많으니까

 

1. 더 자세한 사항이 필요하면 나에게 물으세요 If you need any further details, ask me.

2. 도움이 필요하면 알려 주세요 If you need any help, please let me know.

3. 장식 아이디어가 필요하면 전화 하세요 If you need any decorating ideas, give me a call.

 

80. If you want me to 내가 ~하길 원한다면

A. you seem angry about something 너 뭔가에 화난거 같아

B. I'am not angry 화나지 않았어

A. You are making me uncomfortable 내가 날 불편하게 만들고 있어

B. If you want me to go away, just tell me. 내가 가버리길 원한면, 말만 해.

 

1. 내가 떠나기를 원한다면 그럴게요. If you want me to leave, I will

2. 내가 당신을 깨워 주기를 원한다면, 시간을 알려 주세요. If you want me to wake you up, let me know when

3. 내가 그 보고서를 끝내기를 원한다면, 나에게 이메일로 보내 주세요  If you want me to finish the report, just email me.

반응형