본문 바로가기

영어로그/Daily Vocabulary

230721 Daily Vocabulary (영어 단어) - 나를 소개하는 표현들

반응형

나를 소개하는 표현들

  • 저는 1997년 전주에서 태어났어요 I was born in 1987 in the city of Jeonju
  • 저는 개띠에요 I was born in the year of the dog.
  • 저는 2남매중 둘째에요 I am the second of three children.
  • 저는 작은 생명공학 업체에서 일해요 I work for a small biotech company.
  • 제 혈액형은 RH O형이에요 My blood type is RH O.
  • 저는 결혼 안했어요 I am single.

 

Nationality  국적
Job, occupation  직업
Do for a living 직업이 ~이다
work for, at, in  ~에서 일하다
work as  ~로서 일하다
maritial status 결혼 여부

국적 나타내기

My nationality is Korean.

 

직업 묻고 답하기

What do you for a living? 

I am ~, I am for / at / in, I work as

 

종교 나타내기

I am Catholic.

반응형